تاثيرات کنار گذاشتن آرايش براي بدن

مضرات آرايش ، تاثير آرايش بر پوست

اين روزها آرايش کردن بيش از گذشته ميان زنان و دختران جوان رايج شده است که بهتر است با مضرات آرايش براي بدن آشنا شويد.

 

مضرات آرايش زياد و مداوم

 

آرايش زياد مي تواند پوست شما را در معرض مقدار زيادي از مواد شيميايي و سمي قرار دهد. با کنار گذاشتن آرايش در بدن شما چه اتفاقي مي افتد؟

 

اگر در کشورهاي غربي پيرزن هاي 70 سال به بالا، خود را با انواع ترفندها مي خواهند زيبا و جوان نشان دهند، در کشور ما بسياري از دختران نوجوان 14 سال به بالا، هر روز وقت زيادي از خود را روبروي آينه مي گذرانند تا خوشگل شوند، غافل از اين که پزشکان متخصص پوست نسبت به عوارض آرايش هاي غلط هشدار مي دهند.

 

منافذ پوستي کوچک مي شوند

 

مضرات آرايش

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

پوستي بهتر با کنار گذاشتن آرايش

 

کرم ها، پنکيک، کرم هاي برنز و ... همگي زيبا به نظر مي رسند اما در زير سطح آن ها، پس از هربار آرايش ذرات کوچک مواد آرايشي در منافذ پوستي شما جمع خواهند شد. اين ذرات در کنار آلودگي هاي محيطي که هرروزه پوست با آن در تماس است باعث مسدود شدن منافذ پوستي و بزرگ شدن آن ها به مرور زمان خواهد شد. نداشتن آرايش باعث مي شود اين ذرات در منافذ پوست به حداقل برسند و ميزان چين و چروک و شل شدن پوستتان کاهش خواهد يافت. 

 

کمتر جوش مي زنيد

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

مضرات آرايش

 

آرايش باعث جوش زدن صورت ميشود

 

هرچه بيشتر آرايش کنيد صورت خود را در معرض مواد سمي بيشتري قرار داده ايد – حتي اگر آلودگي هاي روي برس هاي آرايشي تان را در نظر نگيريم، مسلماً شما آن ها را آن طور که بايد تميز نمي کنيد. تمامي اين جرم ها نه تنها منافذ پوستي را مسدود خواهند کرد بلکه باعث التهاب پوست نيز مي شوند. نتيجه جوش هايي خواهد بود که شما در نهايت سعي مي کنيد روي آن ها را با آرايش بيشتر بپوشانيد.

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

عفونت کمتر چشم

 

ريمل تنها باعث بلندتر ديده شدن مژه هاي شما نمي شود. متأسفانه بيشتر مواد آرايشي چشم داراي مواد نگه دارنده اي هستند که مي توانند باعث بروز ورم ملتحمه در چشم شوند. همچنين اين مواد مي توانند عامل پيدايش حساسيت هاي چشمي باشند که با علائمي مانند قرمزي، تورم، خشکي و خارش همراه است. جرم ها با استفاده ي مشترک از لوازم آرايشي بيشتر گسترش مي يابند. مدادهاي خط چشم و ريمل مي توانند باعث آسيب هاي جدي به چشم شما شوند. يکي از جدي ترين اين مشکلات وارد شدن صدمه به قرنيه ي چشم است. 

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

خداحافظي با خشکي پوست

 

مضرات آرايش

 

آرايش دليلي براي خشکي پوست

 

آرايش با فرآيند طبيعي بازسازي سلول ها در بدن تداخل دارد که اين باعث ويراني پوست ما خواهد شد، خصوصاً شب هايي که خيلي خسته ايد و نمي توانيد قبل از خواب صورتتان را بشوييد. يکي از مشکلات پايه اي که با تميز نکردن صورت قبل از رفتن به رختخواب ايجاد مي شود اين است که پوست تازه در مواد آرايشي گير کرده و پوسته پوسته مي شود، درحالي که پوست مرده جايگزين سلول هاي جديد خواهد شد. سلول هاي پوستي مرده در سطح پوست جمع شده و باعث تيرگي وخشکي پوست شما خواهند شد. 

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

واکنش هاي آلرژيک کمتر

 

مضرات آرايش

 

آلرژي و التهابات پوستي با آرايش

 

پارابن، سولفات و فلزات همگي چيزهايي هستند که در لوازم آرايشي و محصولات مراقبت از پوست ديده مي شوند. متأسفانه اين ها بخشي از 3700 ماده اي هستند که به عنوان محرک هاي آلرژي پوستي شناخته مي شوند. درماتيت تماسي مي تواند به شکل قرمزي، لکه هاي خشک روي پوست يا در موارد شديد با التهاب به شکل کهير يا تکه هاي خشک شده و برآمده ظاهر شود. 

((((ترميم موي الگانت-کاشت مو-ترميم مو  -پي ارپي))))))

بدني سالم تر

 

 مواد سرطان زا موجود در رژلب و سايه ي چشم مي تواند خطر مشکلاتي مانند فشارخون بالا و اختلالات رفتاري را زياد کرده و حتي بر ميزان باروري فرد اثرگذار است.