لطفا موهاي خشك را بيش از حد شانه نزنيد!

شانه زدن مداوم موهاي خشك آن هم بدون استفاده از نرم‌كننده و روغن‌هاي گياهي، مو را شكننده و ريشه آن را سست مي‌كند و سبب ريزش مداوم مو مي‌شود.

موهاي خشك و مجعد و وز، نافرمان‌تر از موهاي نرم و خوش‌حالت است. بنابراين نبايد موهاي خشك را بدون استفاده از مايع نرم‌كننده، كرم‌هاي حالت‌دهنده مو و روغن‌هاي گياهي از جمله روغن‌بادام و زيتون بيش از حد شانه زد. 

 

شانه زدن مداوم موهاي خشك آن هم بدون استفاده از نرم‌كننده و روغن‌هاي گياهي، مو را شكننده و ريشه آن را سست مي‌كند و سبب ريزش مداوم مو مي‌شود. موهاي خشك را بايد بعد از شست‌وشو با شامپو در هفته يك بار با نرم‌كننده، ماساژ داد و آبكشي كرد و دو بار در هفته با روغن‌هاي گياهي يا كرم‌هاي حالت‌دهنده ماساژ داد و بعد به راحتي شانه كرد. اگر موهاي‌تان بلند و از نوع خشك است؛ سعي كنيد در بيشتر اوقات جمع نگه داريد، زيرا اين گونه موها لا به لاي هم گير مي‌كند و براي شانه كردن هم وقت بيشتري صرف خواهد شد و هم مقدار زيادي مو در ميان دنده‌هاي برس يا شانه قرار مي‌گيرد و در واقع، موها كنده مي‌شود. اين نوع موها بيشتر در معرض ريزش، موخوره و شكستگي قرار مي‌گيرد. 

 

از اين رو موهاي‌تان را با گيره‌هاي مناسب كه زياد سفت و محكم و خشن هم نباشد، پشت سرتان جمع كنيد. كش‌هاي محكم نيز به موها آسيب زيادي مي‌رساند و به لايه كوتيكول و صدقه مي‌زند و سبب موخوره و شكستگي مو مي‌شود شامپوهاي مخصوص موهاي خشك پروتئين لازم را به مو مي‌رساند و مو را نرم و درخشان نگه مي‌دارد. با اين حال، اگر شامپوي‌تان حاوي نرم‌كننده نيست، بعد از شامپو از نرم‌كننده استفاده و بعد آبكشي كنيد.