نسخه طبیعت برای جلوگیری از ریزش مو

مو ها نیز به تغذیه مناسب نیاز دارند.

اگر چه کمتر کسی پیدا می شود که با دیدن موروی یک ماده غذایی از ان غذا دلزده نشود. برعکس اما دیگر کمتر شامپویی یافت میشود که نام یا تصویری از مواد غذایی روی ان دیده نشود به این معنی که این شامپو از عصاره یا ترکیبی از ان میوه که برای سلامت مو مفید است تهیه شده.

واقعیت این است که در روزگار ما سلامت موو بالطبع تغذیه ان از اهمیتی بیش از پیش برخوردار شده است موضوعی که حتی اعتماد بنفس افراد را نیز در بر میگیرد. از نظر طبیعت درمانگران طبیعت بهترین تغذیه ها را برای سلامت مو های ما دارد به این ترتیب که با رعایت یک رزیم ویتامینی طبیعی می توانیم سلامت موهای خود را تضمین کنیم . در ادامه به عناصر طبیعی ای که می تواند در سلامت موها کمک کند اشاره می شود:

 

1-مس و اهن از جمله عناصر موثر در سلامت موها هستند به طوری که کمبود هرکدام از این دو عنصر می تواند باعث تضعیف ساقه مو وریزش ان و حتی بروز طاسی شود. از نظر پزشکی وظیفه مس تشکیل هموگلوبین و حمل اکسیزن در گلبولهای قرمز خون است.

 

2-کمبود ویتامیتن A و سلنیوم و کمبود اسیدهای چرب ضروری یکی از علت های شوره سر است.به همین خاطر نیز شامپوهای حاوی ویتامین A و سلنیوم و مصرف روغن های حاوی امگا 3 برای افراد دچاره شوره سر پیشنهاد می شود.از نظر کارشناسان ویتامین A علاوه بر برطرف کردن شوره سر در تقویت ریشه مو نیز مفید است.

 

3- کمبود کلسیم نیز از جمله عواملی است که باعث خاکستری شدن تدریجی مو ها میشود.

 

4-ویتامین B6 به عنوان یک ویتامین محلول در اب نیز نقش بسیار مهمی در تقویت مو وجلوگیری از ریزش مو دارد.

 

5-از جمله عناصر مهم دیگر در تغذیه مو بیوتین یا همان ویتامین B7 است. ویتامینی که کمبود ان را از عوامل اصلی ریزش مو می دانند.گفته می شود بیوتین منافذ پوست سر راباز میکند ودر گردش خون پوست سر ودر نتیجه افزایش رشد مو تاثیر دارد. بیوتین در غلات کامل. جگر .تخم مرغ و شیر پیدا میشود.بیوتین همچنین با تحریک ترشح چربی مو و بهبود تولید پروتیین ها در بدن در دیگر مشکلات و ترمیم اسیب دیدگی مو نیز موثر است.

 

6-کمبود ویتامین B9 همان اسید فولیک نیز از نظر پزشکی موجب کاهش تقسیم سلولی در فولیکول مو ودر نتیجه کاهش رشد مو می شود. به اضافه اینکه سفید شدن زود هنگام مو را نیز از عوارض کمبود این ویتامین می دانند.

طبیعت درمانگران عدس .سبوس برنج. ارد سویا. نخود چشم سیاه. لوبیا مرمری. لوبیا قرمز . بادام زمینی. اسفناج .برگ شلغم. گندم .کدو تنبل. (کدو حلوایی) و مارچوبه را از منابع عمده اسی اسیدفولیک معرفی میکنند.